Hieronder staat een overzicht van veelgestelde vragen over de toegang tot de garage.
Staat uw vraag of antwoord er niet of is het alsnog onduidelijk, neem dan contact op met het bestuur.
Neem zo spoedig mogelijk contact op met het bestuur van de garage. Wij kunnen u verloren of gestolen pas laten blokkeren en een nieuwe pas laten maken. Hier zijn wel vervangingskosten aan verbonden.
Met de toegangspas voor de bewonersgarage en de kentekenzuil in de publieke garage is het mogelijk zelf kentekens te registreren en te beheren, dit kan elk moment van de dag. Er kunnen maximaal twee kentekens opgeslagen en bewerkt worden.
Let op: de auto met het kenteken dat u wilt toevoegen op de pas mag op dat moment niet in de bewonersgarage staan en ook niet in de publieke garage.
De meest voorkomende fout is dat de auto met het kenteken dat u probeert te verwijderen of de auto met het kenteken dat u probeert toe te voegen nog aanwezig is in de garage. Dit geldt voor zowel de privé- als de publieke garage. Zorg ervoor dat beide kentekens niet aanwezig zijn.
Blijft het probleem, rapporteer dit dan aan het bestuur. Het kan enkele dagen duren voordat het bestuur de aanpassing handmatig kan verwerken.
Ja, maar alleen op uw parkeerplaats binnen de belijning mits dit geen overlast geeft aan nabijgelegen eigenaren.
Foutgeparkeerde fietsen kunnen na waarschuwing worden verwijderd en/of een boete worden opgelegd aan de overtreder.
De parkeerplek is van u, dus u kunt de auto laten wegslepen. U moet dit wel zelf regelen; het bestuur is niet gemachtigd om dit namens u te doen. De kosten voor het wegslepen van privéterrein zijn wel voor uw rekening, en tevens bent u aansprakelijk voor schade veroorzaakt aan de weggesleepte auto. Dit is uiteraard vaak geen realistische optie.
Wij adviseren om met elkaar in overleg te gaan om er individueel uit te komen. Vaak betreft het namelijk een onschuldige fout.
Mocht u er individueel niet met de eigenaar van de auto uitkomen, dan adviseren wij u om contact op te nemen met het bestuur. We kunnen dan kijken of we kunnen bemiddelen en desnoods het kenteken van de overtredende auto blokkeren om herhaling te voorkomen.
Weet u niet wie de eigenaar van de verkeerd geparkeerde auto is? Helaas kunnen wij u de persoonsgegevens niet geven omdat wij ons moeten houden aan de AVG-wetgeving en wij de privégegevens vertrouwelijk moeten houden. Wel kunnen wij namens u proberen contact op te nemen met de verkeerdparkeerder en bemiddelen in het overleg.